Några domar över nyligt sedda filmer och ett musiktips


Tre filmer sedda i helgen. Tänkte försöka skriva någon rad om de filmer jag ser eftersom att jag har så fantastiskt bra smak och kan fungera lite som en objektiv domare snarare än en recensent. :)

7 Psychopaths. 2/5. Några roliga scener, några smarta scener och briljant par i Christopher Walken och Linda Bright Clay. Men rätt dålig Sam Rockwell (kan vara karaktären), menlös Colin Farrel och lealös historia som blev tråkig, utdragen och osmart.

Snövit (Disney orginal) 4/5 Blev på helt fantastiskt gott humör av den och butter är, även om han förmodligen skulle rösta på sd idag, en helt underbar kontrast till allt det disneyfierade. Den odödliga svenska repliken "kvinnfolk är bara skräp" kommer jag själv börja använda tror jag.

Törnrosa (disney) 3/5, ganska lättglömd version av historien och det känns som flera scener är nästan kopierade från Snövit. Men Malefecient är härligt ondskefull och stjäl varje scen.

Två filmer jag nyligen också sett är Ted 2/5 och Kick Ass 3/5.

Ted var en riktig besvikelse. Den hade varit kul om den varit animerad tror jag, som ett roligt Family Guy avsnitt men nu kändes mycket riktigt dåligt faktiskt och många saker fungerade inte alls. Det fanns några roliga scener dock som gör att den inte får bottenbetyget.

Kick Ass. Början är usel förutom några väl valda skämt men när lilltjejen mörsar gangsters till fantastiskt vald musik så faller jag pladask. Det är som en 5:a blandat med en 1:a, så den är klart sevärd. Käka mycket chips och snacka i början, skratta åt vissa av skämten... och sen så kommer det roliga!

Såg också Eddie Izzards live at Madison Square Garden. Han är som ur form, hans improvisationer leder inte någon vart och det mesta av materialet har jag hört förut i olika varianter. Det är inte jag som växt upp eller ändrat smak, hans gamla grejor håller än. Han var i Stockholm i helgen, grannen var där så får höra vad hon tyckte. Hoppas han tagit sig i kragen, skrivit nytt material och börjar vara sådär underbart rolig igen. Nu är han mer lite lätt underhållande med några episoder av briljans, ofta baserat på hans ljudeffekter.

När det kommer till musik, ta en lyssning på James Blakes nya. oj oj oj. Jag håller fortfarande på smälta den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar